Een vliegende start !

15 maart 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo mensen,

Ook deze week weer veel beleefd en gedaan, het was dan ook letterlijk en figuurlijk een vliegende start omdat we de week begonnen zijn met een mooie vlucht boven Kaapstad. We zijn vanaf Signal Hill naar beneden gekomen en geland op Seapoint. Het paragliden was echt super, ik heb de hele vlucht zitten lachen. Het was echt genieten geblazen, toen we daar aankwamen moesten we nog heel even wachten maar toen ze er waren ging het allemaal zo snel. Het was hop hop hop betalen, tekenen, korte instructie, kennismaking met je piloot, rennen, zitten en daar ging je dan. Het moment om te gaan rennen was ook echt heel apart omdat in één keer je voeten los raken van de grond en je zeg maar in de lucht aan het rennen bent, heel leuk. Het uitzicht was echt prachtig en daar kon je dan ook echt van genieten omdat je in een soort van stoel zat. Ook heb ik nog een stuk zelf gevlogen, wat best wel spannend was omdat je toch best hoog zit. Dat was ook heel leuk en mijn piloot liet me echt heel veel doen. Het laatste stuk nam hij de touwtjes weer in handen want we gingen landen, en hoe !!! Het ging het super snel en van de ene kant naar de andere kant, echt super gaaf. Zo dat was dan het begin van de week, nu de rest nog !!!

Ook hebben we stage gehad van maandag tot donderdag en wat was woensdag voor een dag, ik ben nog nooit zo gebroken geweest. De leerkracht van grade 4 was er niet, daarom werd er aan mij gevraagd of ik voor de klas wilde staan en de andere leerkrachten zouden me helpen. Maar natuurlijk doe ik dat ! Samen met Anouschka ben ik meegelopen met de bovenbouw leerkrachten en zijn we de klas gaan opzoeken. Eenmaal binnen werden de drukste kinderen gelijk uit de klas geplukt en in een andere klas gezet zodat het wat makkelijker ging. Op sommige momenten ging het heel goed en op sommige ook weer wat minder ! Ik weet alleen dat ze super druk waren, zoals een soort van minidierentuin, mijn stem flinke overuren heeft moeten maken, een stuk glas uit een raam het niet heeft overleefd, je hier heel veel van kan leren, de momenten op de gang het drukst zijn, dat de kinderen je heel graag willen helpen als je iets niet kan vinden, je na één dag al mooie tekeningen krijgt en het een dag was met veel leerzame situaties. De rest van de week heb ik in mijn eigen klas lesgegeven en dat ging heel goed en kan ik verder niet veel spannends over vertellen.

Mijn verhaal is natuurlijk nog niet klaar want ik heb hier nog veel meer gedaan deze week. Op donderdag zijn we met 6 meiden lekker gaan eten en hebben we een wijntje gedronken, heel gezellig. Vrijdag was het de bedoeling om een soort van huiswerkdag te houden maar het water werd afgesloten en om nou een hele dag zonder water te zitten is ook geen optie dus wij besloten om naar Waterfront te gaan en wat te winkelen. Weer harstikke leuke dingen gekocht, lekker gegeten en toen lekker een filmpje gekeken in de bios. Ja hoor, ook wij hebben dan eindelijk Fifty Shades of Grey gezien. Tjaaa wat moet ik er van zeggen……….. niet zo veel. Wel leuk om hier een bioscoop te bezoeken en dat gaat nog wel vaker gebeuren. Zaterdag hebben we echt een top feest gehad. We zijn naar Holi one colour festival geweest. We waren met een hele groep van ongeveer 20 mensen en dat zag er echt zo leuk uit toen we vertrokken, allemaal mooi in het wit. Dat mooie witte was echter van korte duur, eenmaal aangekomen gelijk de verfpoeder rond je oren en was je mooie witte shirt veranderd in een mooie mengelmoes van kleuren. Het was echt een super gaaf en zeker voor herhaling vatbaar !!! Op zondag hebben we ook echt iets speciaals gedaan wat echt super vet was. Samen met Marsha en Rianca ben ik naar Hout Bay gereden om met zeehonden te zwemmen. We zijn vanuit Hout Bay naar Duiker Island gevaren. Dat is een soort van rotstengroep waar het vol ligt met zeehonden. Lekker in zo een strak pakkie, flippers aan en een duikbril op en gaan met die banaan. Er waren echt heel veel zeehonden en we hadden geluk want in deze periode zijn er ook veel baby´s. Die waren heel schattig, met die grote ronde ogen ! Ze zijn ook super snel, komen heel dicht bij maar ook wat moeilijk om op de foto te zetten, maar het is gelukt ! Het was echt een super ervaring !

Dit was alweer mijn verhaaltje over deze week, tot de volgende !

Liefs,

Veronique

1. Oma:
    15 maart 2015
    hallo Veronique zo zo weer een weekje vol beleving
    ja altijd niet zo makkelijk maar daar word je sterk van
    ik lees wel het gaat je goed blijf zo bezig
    de tijd gaat snel 1maad voorbij
    pas goed op je zelf en geniet samen van mooie leuke dingen

tot volgende verhaal
    veel liefs en vele kus kus
    opa oma
  2. Martijn:
    15 maart 2015
    Hè juf veronique,weer een lekker verhaaltje kunnen lezen.
    Helemaal weer toppie hoor ik wel.groetjes je pa doei doei
  3. Mama:
    15 maart 2015
    Lieve Veronique wat heb je weer een fantastische week gehad. Zoveel leuke en leerzame momenten gehad. Super dat je zo geniet. Heel veel plezier komende week. Wij erg benieuwd wat je allemaal weer meemaakt in Kaapstad X Mama
  4. Opa en oma van Gastel:
    16 maart 2015
    wat weer een Week met veel ervaring je geniet zo dat neemt je niemand meer af Wij genieten ook mee op afstand de week is voor julie te kort pas goed op mekaar veel liefs Opa en Oma van Gastel
  5. Natascha:
    16 maart 2015
    Wat heb je al veel gave dingen gedaan. Blijf genieten en veel leren op school. Voor ik er erg in had, kon ik weer genieten van jouw belevenissen. Toi toi, toi
  6. Pauline:
    19 maart 2015
    Hee Vero,

echt weer super leuke dingen gedaan! Jullie halen echt het maximale eruit he, goedzo! Haha
    Ook lekker wezen feesten, de foto's zien er leuk uit! Al een leuke afrikaan tegen het lijf gelopen?? ;-) Dan moet je daar wel over schrijven he!!
    Gaaf filmpje ook met die zeehonden!! Zijn er echt veel!

Jullie hebben nu lekker weekend, geniet ervan! :-) X