Een magische week!

28 april 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hello everybody!!!

Het is alweer een tijdje geleden maar het is weer tijd om een verhaaltje te schrijven want we hebben weer veel gedaan afgelopen 2 weken.

Vorige week hebben we niet heel veel bijzonders gedaan. We zijn naar stage geweest en zijn gaan stappen in onze stamkroeg. Zondag zijn we naar Mzoli’s geweest waar wel lekker gegeten en gedronken hebben.

Deze week was een iets vollere week. Vooral het weekend zat echt propvol met activiteiten. Maandag tot donderdag zijn we naar stage geweest. Tijden mijn stage heb ik een aantal lessen gegeven die aansluiten bij ons onderzoek. We hebben het over dromen gehad en de kinderen hier hebben grote dromen. Ik hoop dat ze deze dromen ook waar kunnen maken. Ze willen bijvoorbeeld cricket player, voetballer, kok of tandarts worden. Ze moesten er ook een rede bij geven en ze gaven eigenlijk allemaal dezelfde. Ze wilde veel geld verdienen zodat ze een auto en een mooi huis konden kopen. Veel kinderen wonen in een Township, daar leven de mensen in kleine huisjes en de bekende golfplatenhuisjes. Deze huisjes noemen ze shecks. Ik denk dat ze daarom gelijk over geld en huizen beginnen. Best wel bijzonder om over na te denken omdat in Nederland vrijwel iedereen een dak boven het hoofd heeft. Hier is dat toch weer heel anders en dan is dat best wel confronterend als je weer een mannetje ziet in een rolstoel die vraagt om geld.

Woensdagavond zijn Rianca en ik samen naar de bios geweest om naar The Fast te gaan kijken en we moesten stiekem cadeautjes gaan halen omdat Kim zaterdag jarig was. Het cadeautjes kopen was zo gedaan en toen lekker naar de film. The Fast 7 was echt een top film, wauwwww. We hebben echt op het puntje van onze stoel gezeten!

Vrijdag zijn Kim, Rianca en ik gaan kajakken op zee. Dit was echt ervaring om nooit te vergeten. We zijn vanuit Seapoint vertrokken. We waren met een groep van 9 mensen en ik ben samen met Kim in een bootje gestapt. Het bootje bestaat uit twee zitplekken en de achterste moet sturen. Alleen dat gaat een beetje langzaam dus in het begin hadden we wat opstart problemen en zijn we een paar keer tegen iemand aangebotst haha. Maar ja kleinigheidje blijf je houden. Eenmaal op weg moesten we na 10 minuutjes gaan peddelen voor het leven omdat de guide iets zagen. Wij peddelen, peddelen en toen zaten we er midden in, honderden dolfijnen!!!!!!!! Ze sprongen door de lucht, zwommen onder onze boot en naast onze boot. Dit moment was echt zo geweldig dat je niet 1 maar honderde dolfijnen in het wild mag zien en dan zo dicht bij. We hebben gevraagd of het vaak voorkomt dat je als kajakker midden in zo een groep terecht komt. Nou niet dus, het is in twee jaar maar 5 keer gebeurt. We hebben echt heel veel geluk gehad. We hebben niet alleen dolfijnen gezien maar ook zeehonden, penguins en een ander soort dolfijn. Deze dolfijnen sprongen de hele tijd omhoog, dat was ook heel leuk om te zien. Na anderhalf uur kajakken zijn we snel naar huis gereden en in de auto gesprongen om naar Noordhoek te rijden. We hadden daar een afspraak om te gaan paardrijden. Snel, snel, snel!!! We hebben op Noordhoekbeach gereden met de paarden en dit was echt heel gaaf om te doen. De natuur is echt mega mooi met al die bergen en het afgelegen strand. We zijn met de paarden door het water heen gelopen en lekker hard gereden over het strand. Nu kunnen jullie je natuurlijk voorstellen dat we wel een beetje spierpijn hadden de volgende dag haha.

Zaterdag hebben we Kim haar verjaardag gevierd met slingers, cadeautjes en een lekker ontbijt. We moesten wel weer voort maken omdat we deze dag naar Aquila gingen voor een safari. Een beetje verlaat aangekomen hebben we eerst gegeten bij Aquila. Wat een super mooie plek is dat, alles mooi verzorgt en netjes. De gamedrive was echt heel leuk. We hebben 4 van de Big 5 gezien dus helemaal happy. De dieren kwamen ook heel dichtbij alleen de neushoorn was niet zo blij met ons haha. Die stond toch wel heel erg snel op!

Na Auila zijn we weer terug gereden en ons gereed gemaakt voor de avond, STAPPEN ! Ook dit was weer reuze gezellig. Zondag zijn we naar Greenmarketsquare gegaan, dit is een marktje met allemaal leuke dingetjes. Natuurlijk moesten we ook nog iets in het oranje kopen omdat koningsnacht en dag ook hier wordt gevierd. Wij hop naar Waterfront om iets te zoeken. Na een korte speurtocht iets gevonden en zijn we richting Dubliner vertrokken voor een echt Nederlands party. Heel gezellig met allemaal Nederlandse mensen, in het oranje en echte Nederlandse muziek. Het was ook echt weer een Nederlands feestje. Mijn schoenen plakte sinds lange tijd weer aan de vloer, genoeg half volle bierflesjes te zien dus dat was weer het bekende werk haha! Na een leuke avond zijn we rond 5 uur toch maar naar huis gegaan en was het plan om uit te slapen. Wij naturlijk vergeten dat maandag poetsdag is. Jahoor om half 9 werd er op de deur geklopt. Allemaal uit bed en daar zaten we dan met onze katerkoppies. Na een aantal uur zijn we toch weer vertrokken naar een andere Nederlands feestje in Houtbay. Dit was wel een tegenvallertje vergeleken met zondagnacht maar ja, je kan niet alles hebben. We hebben de avond afgesloten met een lekker maaltje bij de Ferry.

Het was weer een super leuk weekje. Nog ongeveer 2 weekjes te gaan en dan is het alweer tijd om dit mooie land te verlaten. Wat gaat de tijd toch ontzettend snel!

Veel liefs uit Kaapstad!

1. Wim:
    28 april 2015
    Wordt weer afkicken in Holland voor je dan
  2. Mama:
    Lieve Veronique
    Wat heb je weer leuke weken gehad. Zoveel mooie ervaringen opgedaan. Super de wilde dolfijnen de big 5 en het paardrijden op het strand. Het feesten ben je ook niet verleerd gelukkig. Hoop dat je komende paar weken nog heel veel plezier hebt. Tijd gaat snel hey. Meissie geniet maar wel goed oppassen hey. Dikke kus mama
  3. Lidia:
    28 april 2015
    Gelukkig weer een verslag. Gaaf zeg met die dolfijnen. Het zou goed zijn om de Nederlandse jeugd, ja ook die twee van mij eens in de klas te zetten daar bij jouw. Frank en ik hebben fast ook gezien super goed. We willen heb nog een keer zien gebeurde zo veel. Wist niet dat ze daar ook Koningsdag vierde........zo Nederlands toch??? Twee weekjes wat is het snel gegaan en door je verslagen was ik erbij hoor super........alvast bedankt en tot gauw
  4. Miranda:
    28 april 2015
    Zaten alweer vol smart te w88 op je blog.erg leuk weer geweest en hoop ervaring erbij.het is echt een periode om nooit te vergeten!! Geniet er nog maar lekker van voor je het weet ben je weer terug. Liefs ton miranda mike
  5. Tante monique:
    28 april 2015
    Hey feestbeest wat leuk weer.
    Ik zat echt te wachten op je verslag omdat het iedere keer zo geweldig is.
    Nou nog even genieten en dan moet je weer gaan wennen aan het Nederlandse kikkerlandje ha ha.
    Liefs van de sneppies
  6. Martijn:
    28 april 2015
    Nou nou wat een mooi verhaal weer. Is genieten hoe je het schrijft en beleeft. Maar de tijd gaat snel,dus nog lekker van genieten meisje. Ga je goed groet je pa
  7. Oma:
    hoi veronique
  8. Oma:
    28 april 2015
    hier ben ik danweer leuk je even te hebben gezien
    ook je belevenisse heb ik gelezen
    wat een leuke mooie zuid africa
    nog even genieten en dan hop naar holland ook wij wachten op je nog veel plezier en pas goed op je zelf
    dan doen wij ook genieten
    nog veel liefs en dikke kus
    tot zo doeiiiiiiiiiiiiiiiiii
    opa oma snepvangers
  9. Natascha:
    28 april 2015
    Hoi Veronique, Zat al te wachten op een verslag. Super tof wat jij allemaal beleefd hebt !
    Gaaf dat ze daar ook zo uitgebreid koningsdag vieren. Zie ook wel dat je daar net zo feest als thuis. Groetjes van ons 4en
  10. Loes:
    28 april 2015
    Wat een belevenissen weer leuk hoor nog even en ben je weer thuis dus maak er nog een gekke toffe onvergetelijke weken van veel plezier nog
  11. Opa en oma van Gastel:
    29 april 2015
    Wat een belevenissen .waren weer blij iets te horen Gisteren je mooie kaart gezien voor Claudia .OPa en Oma snappen niet dat alles past in 7 Dagen Geniet nog van je laatste weken We kijken uit naar 16 mei .pas goed op mekaar Geniet nog van je sprong veel liefs opa en oma
  12. Kim E.:
    29 april 2015
    Hahaha Vero, kleinigheidje blijf je houden inderdaad! :P
    We gaan nog twee weekjes volop genieten hier!!

Liefs xxx