Garden Route !!!

14 april 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo iedereen,

De vakantie is voorbij en wat heb ik een geweldige vakantie gehad. Ik ga jullie daar natuurlijk alles over vertellen.

Maandag zijn we vertrokken richting Sedgefield. Dit was een lange rit van ongeveer 4 uur. We hebben natuurlijk niet in één keer doorgereden maar zijn een paar keer gestopt. We zijn ook gestopt in Mosselbay, hier hebben we met leeuwen gelopen. Dit was echt super! We moesten achter de leeuwen blijven lopen omdat anders de leeuwen konden aanvallen. Wat ook super belangrijk was, niet met je rug naar de leeuwen gaan staan. Wat doe ik: ik ga lekker met mijn rug naar die beesten staan om een selfie te maken. Nou die selfie is er niet gekomen omdat er gelijk werd geroepen dat ik heel snel moest omdraaien…. Oeps! We hebben heel erg genoten van deze activiteit en de leeuwen waren ook super mooi. Natuurlijk ook nog even met de begeleiders gepraat en ik heb ze zelfs nog wat geleerd haha. Toen zijn we verder gereden naar Sedgefield en hebben we aan het strand geslapen.

Dinsdag zijn we rond 11 uur richting Addo gereden. Dit was een rit van ongeveer 4 uur. We zijn toen gestopt in Plettenberg waar we gelopen hebben met olianten. Jaja we lopen wat af hier ! Dit was echt geweldig. Die beesten zijn echt heel groot en hebben een hele ruwe huid. Er waren vijf olifanten en we hebben er met drie gelopen. Toen ik voor de olifant liep moest ik wel goed doorstappen want ze lopen goed door die olifanten en om nou een olifant op je tenen te hebben is ook geen pretje. Dit was ook echt een ervaring om nooit te vergeten. Na onze olifanten ervaring zijn we verder gereden en tijdens het rijden zie je zoveel mooie plekken en uitzichten. Tijdens het rijden hebben we na ieder anderhalf uur gewisseld zodat iedereen van het uitzicht kon genieten. Op een gegeven moment zei ik tegen de meiden dat we moesten tanken maar dat was nog niet nodig. Tot we  nog maar twee streepjes hadden en ondertussen al twee afslagen hadden gemist om te tanken. Lekker handig ! Ik zat ondertussen helemaal in de stress en we hebben toen een afslag genomen om te tanken. Tankstation natuurlijk niet te vinden. We hebben echt een uur rond gereden en waar komen we uit….. in een township. Hoe kan het ook anders. Wij alle deuren op slot, snel tanken maar toen moesten we ook nog plassen. Eerst ben ik samen met Anouschka gaan plassen en daarna ging Anouschka samen met Kim. Wat doe ik, lekker een beetje kletsen met die mensen daar en een sigaretje roken. Harstikke gezellig haha. Na het tanken zijn we snel weer vertrokken omdat we een uur hadden verloren en nog best wel een stuk moesten. Helaas moesten we de laatste anderhalf uur in het donker rijden. Echt, dat doe ik nooit meer in mijn leven. Dit was echt super eng en we reden eerst langs een township en toen de bush bush in. Geen succes en we hebben dan ook iedere minuut de deuren gecheckt. Gelukkig zijn we heel aangekomen en kwamen we terecht in een super mooi hotel. Waar we een huisje hadden, wat echt gigantisch was en heel erg mooi. Super uitzicht en een zwembad. We hebben hier wel goed geslapen maar we hadden ook een huisdier dat lekker door ons huis een vloog, een vleermuis. Onze Vampy wilde ons niet verlaten dus hebben we hem maar rond laten vliegen. Ik moet zeggen dit slaapt niet echt heel chill. De volgende ochtend hebben we een lekker ontbijt gehad en zijn we richting Addo gereden waar we met een busje zijn meegereden voor het bekijken van de Big Five in Addo Elephantpark. We hebben er uiteindelijk 2 van de 5 gezien. Heel mooi om te zien, vooral de olifanten met de baby’s. Echt heel grappig! Toen zijn we richting Plettenberg gereden en dit was ongeveer 6 uur rijden. Ja we hebben heel wat kilometers gemaakt. Aangekomen in Plettenberg zijn we lekker wat gaan eten en hebben we geslapen in een boomhut. Ook hier hadden we weer een huisdier maar die hebben we toch maar naar buiten geveegd. Het was namelijk een gigantische spin waar je u tegen zegt. Ondertussen is het alweer donderdag en we bleven deze dag rond Plettenberg omdat we hier nog een nacht sliepen. We zijn toen naar de Bungeejump gereden. Hier heb ik het echt al 7 weken over gehad en dan zeggen ze dat je beter toch niet kan springen vanwege je knie en rug. Ik heb toen maar besloten om het niet te doen omdat ik ook niet in een rolstoel wil eindigen. Het was wel echt het eerst baalmoment dat ik hier heb gehad. Maar ja er zijn genoeg andere dingen te doen dus ik heb toen maar besloten dat ik wil parachute springen :). Kim heeft wel gesprongen en die vond het echt helemaal super! Na de bungee zijn we naar Monkeyland gereden en hebben we aapjes gekeken. Er waren niet alleen aapjes maar ook muggen, die wel van een beetje menselijk bloed houden. Dat hebben we geweten ook, we staan helemaal onder de bulten en het jeukt nog steeds. Na monkeyland zijn we weer terug gekeerd naar onze vrienden, de olifanten. Hier hebben Anouschka en ik op een olifant gereden. Dit was heel speciaal en ik moet zeggen het lijkt wel op een paard maar dan tien keer groter.

Vrijdag zijn we richting Hermanus gereden en ook dit was weer de moeite. We hebben hier paard gereden door een heel mooi natuurgebied en we hebben hier erg van genoten. We hebben zelfs Anouschka op een paard gekregen en ze vond het super. Na ons tochtje op de paarden zijn we naar onze verblijfplaats gereden en zijn we bij een Nederlands restaurant gaan eten. Lekkere bitterballen en een biefstukje, toppie !

Zaterdag moest ik super vroeg uit mijn bedje omdat ik rond half 6 werd opgehaald voor Shark Cage Diven. Kim en Anouschka wilde niet mee dus ben ik deze ochtend alleen op pad geweest. Veel nieuwe mensen ontmoeten en ook wat haaien. Op de boot bij de hangplaats hadden we gelijk prijs. Een haai van ongeveer 2,5 meter. Ze noemde het een baby haai haha. Snel een wetsuit aan en gaan met die banaan die kooi in. De eerste keer was het best wel spannend omdat je toch in een kooi zit en er een haai langs je zwemt. Ik heb in totaal 40 minuten in de kooi gezeten en we hebben 4 haaien gezien. De grootste was 4 meter lang en die zag er echt heel eng uit. Ik heb echt heel erg genoten van deze trip en we hebben dan ook heel veel geluk gehad met het zicht en het aantal haaien. TOP!!!!

In de middag zijn we weer terug gereden en zijn we rond de 4 uur aangekomen in ons eigen appartementje. In totaal hebben we 1700 kilometer gereden en we waren toch wel blij om onze eigen bedjes te zien. Zondag zijn we met zijn alle naar de film geweest en hebben we de vakantie afgesloten bij de Ferry.

Het was echt een vakantie om nooit te vergeten !!!

Liefs,

Veronique

1. Loes:
    14 april 2015
    nou zeg wat een leuke vakantie die vergeet je nooit meer fijn dat je zo genoten hebt gr loes en piet
  2. Natascha:
    14 april 2015
    Super joh! Wat een gave belevenissen. Ben jaloers op je. Ga kijken of ik zo'n werkvakantie niet kan claimen bij de baas.
  3. Mama:
    Lieve Veronique,

Wat een prachtige vakantie heb je gehad. Gelukkig is alles
    goed verlopen en heb je vele nieuwe ervaringen opgedaan.
    Super genoten van je verslag. Heel veel plezier weer komende week op je stage.
    Liefs mama
  4. Tante monique:
    14 april 2015
    Tjee wat moet ik hier op zeggen.
    Het is zo super allemaal gewoon te gek.
    Jij moet maar verslaggeefster gaan worden dan gaat iedereen naar Afrika
  5. Lidia:
    14 april 2015
    Super verhaal weer, stoer hoor alleen naar de haaien. Nu nog uit een vliegtuig springen en stage lopen.
  6. Martijn:
    14 april 2015
    Nou dat is ook weer een hele gebeurtenis,mooi geschreven trouwens. Denk dat ik daar ook maar eens kom kijken,kun je mee om een rondleiding te geven. Hahaha. Geniet er lekker van het is zo weer voorbij. Groet je pa
  7. Opa en oma van Gastel:
    15 april 2015
    wat een mooi verhaal weer,ook heel spanend een gebeurtenis om nooit te vergeten mooie foto's.Nouw weer over tot de orde van de week we kijken weer uit naar je volgend verhaal geniet pas goed op mekaar dikke knuffel van ons
  8. Marjan Meesters:
    16 april 2015
    Veronique
    Wat ben je toch een avonturier en je doet 0ok gewoon allemaal!!
    Je hebt intussen heel wat angsten overwonnen heb ik gelezen.
    Je maakt wat mee van een bijna lege tank. Door de bush bush in t donker
    Met vleermuizen en spinnen in je bed. Van selfies met leeuwen !!
    Olifanten temmen en zwemmen met haaien! !! Dat is nou wat ze noemen
    Girlpower!!!

Maar ik ga toch maar met tom in beekse bergen logeren zit er misschien een eekhoorn in mn tent of net als vorig jaar! !
  9. An van Tilburg:
    19 april 2015
    Hallo Veronique,

Van Opa en Oma van Gastel gehoord dat je in Zuid Africa zit voor je stage voor school ik dacht moet je toch even een berichtje sturen .
    Dit is wat anders dan de WOUWSE HEI.
    Ik hoop dat je nog een fijne tijd heb en genieten,maar dat is jouw wel toevertrouwd.

Buurvrouw An.
  10. Henriëtte:
    28 april 2015
    Ha Veronique,

ik krijg jullie verhalen in 3D zeg maar... van allemaal hoor ik alleen maar heel veel positieve en mooie dingen. Geweldig! Gave foto van het cagediven trouwens. Dan ben je toch wel heel dichtbij :s maar stoer dat je dat gedaan hebt.
    Veel succes in dit laatste stuk stage. De tijd is omgevlogen tot nu toe en op het laatst lijkt het alleen nog maar sneller te gaan. Haal eruit wat erin zit!

Groeten,
    Henriëtte