Afscheid nemen bestaat niet !

15 mei 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo lieve mensen,

Dit is alweer mijn laatste verslag ! Wat is de tijd toch snel gegaan, het is echt niet te bevatten. Ik heb de laatste week ook veel gedaan.

Het laatste weekend was weer een top weekendje en we hebben ons weer harstikke goed vermaakt. Het stappen hier ga ik hier wel missen, het is hier werkelijk elke dag een feest !

Maandag heb ik nog stage gelopen en heb ik mijn cadeautjes gegeven voor de klas en mijn mentor.

Ik heb dinsdag afscheid genomen van mijn klasje. Dinsdag hadden ze een uitje naar een struisvogelboerderij. Dit was echt heel leuk, de kinderen mochten de struisvogels voeren, ze mochten op de eieren staan en ook nog op een struisvogel. Tijdens het voeren moesten de kinderen erg gillen en waren sommigen toch wel een beetje bang. Dit was wel heel grappig om te zien. Ook liep er een mini struisvogel rond op het terrein. Dit was de kleinste struisvogel ter wereld. De kinderen konden de struisvogel voeren en aanraken. Dat vond dat kleine ding ook helemaal prima. Toen was het moment om op de struisvogel te gaan zitten, terwijl iedereen netjes op zijn beurt wachten en ik bij de kinderen stond kwam er een struisvogel op me af. Nu ben ik niet echt bang voor die beesten maar ik vond het maar niet met die enge ogen. Ik gelijk ervandoor, de kinderen moesten zo hard lachen. Het gebeurde ook niet één keer maar vier keer. Dat beest bleef maar terug komen. Nadat alle kinderen geweest waren moest ook ik er aan geloven. Alle kinderen roepen dat ik het moest doen en ik wil me natuurlijk niet laten kennen. Ik op dat beest gekropen hahah dat was echt een beetje raar en niet zo chill. Het was ook heel grappig om te zien dat je jongens met de grote mond echt super bang waren, echt hilarisch. Na de ontmoeting met de struisvogels mochten de kinderen lekker gaan spelen in de speeltuin en hebben we nog een feestje gevierd met chipjes. Een aantal kinderen hebben nog gedanst. Ik heb toen een liedje van Bruno mars opgezet en ze gingen gelijk helemaal los. De één sprong op en neer, de andere maakte echte dansbewegingen en toen kwam er nog een split voorbij. Ik moet zeggen, hoe jong ze ook zijn, gevoel voor ritme dat hebben ze hier wel. Na een paar fotootjes was het alweer tijd om naar huis te gaan en heb ik van iedereen dikke knuffels gekregen en dan is het wel raar dat je niet meer terug komt. Ik heb heel veel leuke dingen gekregen van de kinderen en van mijn mentor. Het was heel raar om afscheid te nemen van mijn mentor. We hadden samen een hele leuke band en ik ga haar zeker missen. Natuurlijk kom ik nog een keertje terug om ze te bezoeken want ik kan met zekerheid zeggen. Als je naar Kaapstad bent geweest dan kom je ooit nog een keer terug.

Later zijn we met een paar meiden en jongens naar een cocktailbar geweest, daar hebben we heerlijke cocktailtjes gedrongen. Rianca en ik waren het nog niet beu en we zijn toen nog even verder gegaan met feesten. Echt in een tent waarvan je denkt owwwww ik voel me echt een attractie maar dat is allemaal goed gegaan. Ik zeg altijd maar, lief lachen en gaan !

Woensdag hebben we uitgeslapen voor het leven en hebben we verder ook niet veel gedaan. We hebben nog afscheid genomen van de familie van Rianca. Het was heel gezellig om hun te ontmoeten. Donderdag hebben we al een deel van onze koffers ingepakt en heb ik nog wat dingen gekocht in Waterfront. Ik was even bang voor mijn koffer maar dat is helemaal goed gekomen. We zijn met 8 meiden later lekker gaan eten en toen zijn we de bar ingedoken. Voor de laatste keer. Het was mijn bedoeling om op tijd naar huis te gaan maar ook dit is weer mislukt. Ik ben samen met Rianca, Pascalle en Berber nog even doorgegaan en toen was het ineens 4 uur dus toen zijn we maar richting huis vertrokken.

Ik schrijf dit  verhaaltje op vrijdag en vandaag heb ik lekker uitgeslapen, mijn koffertje staat klaar. Helemaal klaar om te vertrekken.

Ik ga dit onwijs gave land ontzettend missen maar na drie maanden is het ook weer tijd om  naar huis te gaan. Ik wil iedereen bedanken voor alle leuke berichtjes en reacties en ik zou zeggen tot morgen !!!!!

1. Loes:
    15 mei 2015
    nou het wordt tijd dat je naar huis komt hoor maar ik zal je blog welmissen misschien kan je er hier ook een beginnen kunnen we ook eens lezen wat je hier uitspookt haha goeie reis meisje tot gauw loes en piet
  2. Opa en Oma van. Gastel.:
    15 mei 2015
    hebben met spanning gewacht op een laatste bericht was tot laatste moment spanend we tellen af naar morgen hele goeie reis ,tot morgen knuffels Opa en Oma van Gastel
  3. Oma:
    hoy hoy Veronique

eindelijk mooi wat je hebt gedaan onvergetelijk
    maar ja ook wij wachten op je
    en dat komt snel hele goede reis
    en toy toy tot erg snel

wachtende opa oma doeiiiiiiiiiiiiiiiii
  4. Mama:
    Lieve Veronique
    Leuke laatste week heb je gehad en inderdaad tijd gaat snel als je het zo naar je zin hebt. Wij hebben thuis genoten van je verhalen en het was heel fijn om te lezen hoe geweldig je het had. Zoveel mooie leuke spannende ervaringen die je hebt opgedaan gewoon Super! Zeg het ook eetlijk Ik ben ook weer heel erg blij dat je naar huis komt . Een hele fijne reis naar huis. Tot morgen Dikke kus mama
  5. Miranda:
    15 mei 2015
    hoi wat fijn weer een verhaal van je te lezen .maar voor ons nog leuker dat we weer in levende lijven van je kunnen genieten.

een hele goede reis en welkom home.

tot snel xx
  6. Natascha:
    16 mei 2015
    Jammer dat je blog van je reis voorbij is. Keek ernaar uit om het weer te lezen. Een fijne terugreis en tot snel. Groetjes van ons 4en
  7. Tante monique:
    17 mei 2015
    Nou veronique ik heb genoten van je reisverslag maar naar drie maanden is het leuk om weer thuis te zijn en nu kunnen we foto's gaa kijken