Een week vol nieuwe ervaringen !

6 april 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Lieve allemaal,

Een leuk berichtje uit Zuid Afrika ! Het was een leuke, gezellige, schrikachtige, spannende en rustige week. Deze kort maar krachtige samenvatting van woorden zal ik even toelichten.

We hadden deze week maar drie dagen stage vanwege de vakantie. Maandag was een stressvolle dag doordat alles klaar gemaakt moest worden voor de oudergesprekken. Dat is hier namelijk een hele happening. Maandag waren alle kinderen op school. Dit was anders op dinsdag en woensdag. Dinsdag waren er 15 kinderen van de 27 en op woensdag was het helemaal shocking, er waren 4 kinderen op school. Toen ik bij de rij aankwam dacht ik echt: wat is dit ! Het is hier dus heel normaal dat de kinderen thuis worden gehouden op de laatste dag voordat de vakantie begint. Ik vind dat ook niet zo gek omdat de lessen maar tot 11 uur duren. De ouders moeten vaak een eind rijden om naar de school te komen en de kinderen moeten dan rond 4 uur, half 5 uit bed. Nadat alle kinderen vertrokken waren hebben we lekker een High Tea gehad. Dit was met alle leerkrachten van de school. Het was ter afsluiting van de periode en de leerkrachten keken echt uit naar vakantie. Ik moet eerlijk zeggen, ik vind het ook heerlijk hoor die 10 dagen vakantie :) hoor mij nu praten, zit ik hier lekker in Zuid Afrika.

Woensdag zijn we lekker gaan eten bij de Ferry’s. Dit is een restaurant bij Waterfront. Donderdag hadden we een rustige dag aan het zwembad. Later zijn we lekker gaan stappen bij de Dubliner. Dit is een café in Longstreet. Het was weer veel te gezellig en we hebben veel gedanst en nieuwe mensen ontmoet. Ik heb wel een beetje op mijn drinken gelet en af en toe is een colaatje genomen. Heel verstandig, dat vond een bewaker ook. Die herkende me meteen van zaterdag en heeft me toen de hele tijd in de gate gehouden. Okee…… leuk om te weten haha. Die mannen hier die zijn hier wel een beetje anders hoor ! De mannen hier zijn gelijk van het afspreken, je nummer vragen, met je willen dansen en dan een de vraag stellen of ze je mogen zoenen, uuuuhhhhhh nee !!!!

Vrijdag zijn we naar een krokodillenfarm geweest. Dit was echt heel leuk om een keer mee te maken. We hebben daar ook krokodillen vast gehad. Dit waren natuurlijk wel de kleintjes, ik was namelijk niet van plan om lekker met zo een groot beest te gaan worstelen. Een kleintje dat was nog wel te doen haha. Wij allemaal die mini krokodillen vasthouden en wat gebeurt er weer met mij ! Gaat dat beest zijn blaas legen en niet zo een beetje ook haha. Maar ja kleinigheidje blijf je houden. Nadat we terug zijn gekomen zijn we naar Signal Hill gereden voor de zonsondergang. Wat we toen meemaakte was echt ziek. Ik heb me echt nog nooit zo onveilig gevoeld hier. Ik zal het even vertellen, wij zitten lekker in ons autootje en we moesten wachten voor een stoplicht. Wat komt daar aanlopen, een rare kerel met een zak vol messen en ook nog eentje in zijn hand. Ging die kerel voor onze auto staan en toen ging hij lekker met zijn messen zwaaien. Wij zeiden tegen elkaar: kijk niet naar die man maar kijk ergens anders naar toe. Wat niet zo makkelijk is als hij recht voor je auto staat. Hierna ging hij nog naast onze auto staan en hij riep allemaal dingen wat we niet konden verstaan en niet te vergeten zijn mes natuurlijk. We noemen hem de messentrekker. Toen het stoplicht eindelijk op groen sprong zijn we er snel vandoor gegaan en waren we er allemaal stil van. Eenmaal op Signal Hill konden we tot rust komen tijdens een super mooie zonsondergang. Eenmaal thuis aangekomen hebben lekker gegeten en een filmavondje gehouden. Wat een dag !

Zaterdag zijn we naar de old biscuit male geweest omdat we geen ontbijt hadden dus dat gingen we daar maar halen. Het was weer lekker druk maar gelukkig niet zo heel warm anders is het echt niet te doen daar. Allemaal dicht op elkaar pffff dat is niet echt iets voor mij. Eenmaal thuis wat rustig aan gedaan en wilde we The Passion kijken maar de wifi was het er niet mee eens, next time. Later zijn we naar het huis van twee andere meiden gegaan in Obs en hebben we met nog een aantal andere mensen pizza gemaakt, leuk leuk ! Na een heerlijke maaltijd zijn we richting Longstreet vertrokken en waar zijn we geëindigd, de Dubliner haha. Ik heb besloten dat het onze stamkroeg wordt :). Het was natuurlijk weer harstikke gezellig. Die foto’s die gemaakt zijn die zetten we maar niet op facebook omdat ze niet echt charmant zijn haha. Toen het half 5 was gingen we toch maar richting huis. Dat leek ons wel verstandig !

Zondag hebben we uitgeslapen voor het leven en zijn we met ons goed gedrag naar de kerk gegaan vanwege Pasen. Dit was een Hillsong kerk. Ik ben echt nog nooit in zo een kerk geweest. De kerk was echt heel groot en het leek op een soort theater. Ik had ook echt het gevoel dat ik naar een voorstelling ging kijken. In deze kerk worden er allemaal mooie nummers gezongen met super goede muziek. Ook gingen alle mensen helemaal los ! Ook konden mensen gedoopt worden als ze dat wilde. Er stond een rij van hier tot Tokio. Er werden twee grote waterbakken in de zaal gereden en de mensen werden helemaal onder water gedompeld. Echt heel bijzonder was dit ! Na de dienst zijn we naar een Afrikaans restaurant gegaan waar we Afrikaans gegeten hebben. We waren vandaag met 7 meiden en we hebben ontzettend gelachen. De ober had het over een delicatessen en wij wilde het wel even zien. Nou wat we toen zagen waren een stel gefrituurde rupsen. Ja wat doe je dan……Hop in je mond gooien en kauwen met die handel. VIES VIES dat het was bah, gelijk met een flinke slok weggespoeld. Het smaakte echt naar niets maar het idee dat het een rups was maakte het wel akelig. Verder hebben we natuurlijk heerlijk gegeten: antilope, springbok en struisvogel. Hierna hebben we ook nog een dansje gewaagd op Afrikaanse muziek. Heel leuk allemaal !!!

Dit was mijn weekje, een goed begin van de vakantie. Morgen gaat de echte vakantie beginnen en vertrekken richting Port Elizabeth. Ik ben echt heel erg benieuwd en ik heb er heel veel zin in. Dat gaat vast en zeker lukken.

Een dikke kus en veel liefs,

Veronique

1. Miranda:
    6 april 2015
    Erg leuk verslag weer en helemaal compleet met de fotoos die we gisteren zagen.top dat t een fijne periode is daar genieten op en top.voor nu fijne vakantie liefs uit Zeeland xx
  2. Martijn:
    Zalig Pasen meisje.
    Nou nou dat is me een weekje geweest zeg.
    Mooi verhaal, maar spanend genoeg.en nu lekker een week er op uit, lekker van genieten.
    Een fijne vakantie en hou ons op de hoogte.
    Groet je pa
  3. Natascha:
    6 april 2015
    Tof om te lezen wat je weer beleefd hebt. Nu heerlijk gaan genieten van je vakantie! Maar daar twijfelen we niet aan. Groetjes van ons en we kijken uiteraard weer uit naar je vakantie verhaal
  4. Mama:
    Lieve Veronique
    Wat een week jeetje je hebt weer heel veel beleefd. Super dat je het zo naar je zin hebt. Bij het lezen van je verslag heb ik wel moeten lachen hoor. Heb jij weer een pissende krokodil Slim van je af en toe colaatje Heel veel plezier komende week op vakantie. Goed oppassen meissie! Ben al weer benieuwd wat je allemaal weer meemaakt. Heel veel liefs xxx mama
  5. Tante monique:
    6 april 2015
    Wat een groot feest is het daar.
    Dit ga je nooit meer vergeten.
    Lekker eten en drinken en spannende dingen meemaken.
    Dit is wel een goed gekozen stage plek.
    Lekker genieten nog.
    Groetjes
  6. Lidia:
    6 april 2015
    Wat super weer om te lezen, tja goed om te weten dat de bewaking je in de gaten hou........de aanleiding maakt niet uit. Veel plezier van de week
  7. Loes:
    6 april 2015
    wat een verhaal weer en nu lekker op vakantie veel plezier groetjes loes en piet xxx
  8. Amanda:
    6 april 2015
    Hahahaha vero vero toch heb jij weer zo een krokodil die even zijn behoefte doet haha naja heb je dat ook weer eens mee gemaakt!! Je verhaal is weer toppie en je heb het super naar je zin zo te horen succes nog daar en tot over ongeveer anderhalf maandje xxx
  9. Opa en oma van Gastel:
    7 april 2015
    Wat een week weer zoveel meegemaakt Je vond de Paas dienst zo mooi Iets om te introduceren. In de Kerk bij ons en nu op naar de vakantie ge niet er van pas goed op mekaar Ben wel beetje laat voor iedereen nog Zalig Pasen Vele groeten van OPa en Oma van Gastel xxxxxxxx