You are awesome Ma'am !!!

29 maart 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoi Hoi allemaal,

Er is alweer een weekje voorbij. Wat gaat dat toch ontzettend snel !

Deze week heb ik veel gedaan op stage. Woensdag hebben Anouschka en ik samen alle gymlessen gegeven aan de groepen van grade 2. Dat was heel leuk om te doen omdat de kinderen echt super enthousiast waren. Ook heb ik een gymles gegeven aan grade 6 ( groep 8). In het begin was het wel even aantasten hoe ik het ging aanpakken. Er was ook een jongen die niet echt naar me wilde luisteren maar naar een duidelijk gesprek, wel op een positieve manier ging het heel goed met deze jongen en hij heeft me de hele les geholpen. Ik heb een aantal spellen met ze gespeeld, ook met ballen. Ik er geen benul van dat je in die zaal niet met ballen mag spelen vanwege de spiegels. Dus wat gebeurde er: staan alle kinderen in een lijn, gaat in één keer de spieker af met de mededeling dat ik moet stoppen met het balspel….. Oepsss !!!! Ik ben toen gelijk een ander spel gestart waarbij we geen ballen nodig hadden. Ze waren ook heel enthousiast en misschien waren sommige te enthousiast omdat er ook nog een meisje was flauwgevallen. Ik ben er direct naar toe gegaan en toen heb ik haar op haar zij gelegd. Het meisje werd hierna snel weer wakker en heeft naar een pauze weer meegespeeld. Dat was wel even schrikken maar gelukkig is het goed afgelopen. Na de les kreeg ik hele leuke reacties van de kinderen maar ook van de leerkrachten. Dat is natuurlijk altijd leuk om te horen. Donderdagochtend kreeg ik te horen dat mijn mentor een ongeluk had gehad met de auto, alles gaat gelukkig wel goed met haar. Deze dag heb ik alleen voor de klas gestaan. Dat was op sommige momenten een hele opgave maar het ging in het algemeen heel goed ! Ik heb niet alle dingen kunnen afronden maar dat was geen probleem. Ik ben deze dag begonnen met het liedje die ik ze heb aangeleerd en verder heb ik de planning afgewerkt met behulp van de andere leerkrachten. Want dat Afrikaans lijkt heel veel op Nederlands maar het lesgeven in deze taal is toch een ander verhaal omdat het een heel ander accent is en de zinsopbouw is iets anders. Toen heb ik ze maar zelfstandig aan het werk gezet. Er was één reactie van een jongen die ik echt leuk vond om te horen. In het begin had ik wat moeite met deze jongen maar nu gaat het heel goed, zijn reactie was: You are awesome Ma’am. Dat was natuurlijk super om te horen en dat geeft je toch wel een goed gevoel. Met mijn Engels gaat het een stukken beter en het gaat me goed af om voor de klas te staan en mijn lessen te geven. Wat heel grappig is, ik tel in het Engels als ik iets moet nakijken. Je bent zo bezig met die taal dat je soms de taal ook bij andere dingen gaat gebruiken.

Woensdagavond hebben Anouschka, Rianca en ik lekker sushi gegeten, donderdag een filmavondje gehouden en toen was het alweer weekend. Vrijdag hebben we aan ons onderzoek gezeten en lekker aan het zwembad gelegen. Zaterdag was het eerst de bedoeling om naar het strand te gaan maar die plannen veranderen omdat Kim en Rianca de Tafelberg wilde beklimmen. Anouschka en ik bleven thuis, wij hebben een echte rustdag gehouden haha. Lekker op het balkon gezeten in het heerlijke zonnetje wat ontzettend warm was by the way. Na een hele dag niets doen waren wij wel in voor wat actie dus zijn we met zijn tweeën naar Longstreet gegaan. Nou wat een avond kan ik jullie vertellen. Het was de bedoeling om rond half 2 naar huis te gaan en toen was het toch in één keer half 4. We hebben de hele avond staan dansen en we kregen drinken bij het leven. Ik heb mijn laatste biertje dan toch maar terug gegeven omdat ik echt helemaal vol zat. Nou …….. dat heb ik geweten hoor op  zondag. Hoe gaat dat liedje ook al weer: I’ve got a Hangover ooooooo !!!! De hele dag heb ik brakdag gehouden :( Beetje jammer van de dag maar ja genoeg vrije dagen en aangezien volgende week de vakantie gaat beginnen komt dat helemaal goed !!!

Dit was mijn verhaaltje alweer, kort maar krachtig :)

See you !

Liefs, Veronique

1. Amanda:
    29 maart 2015
    Klinkt weer super goed dit verhaal!! Vero je doet het echt super zeg het is een hele opgave denk om een klas in toom te houden haha maar echt iets voor jou!! Ik zie snel weer een leuk verhaal en you Are awesome!!
    Xxx veel plezier daar
  2. Martijn:
    29 maart 2015
    Hello ma'am. Wat een beleving weer, prachtig hoor.
    Het gaat je goed, volgende week lekker op vakantie.
    Geniet er van en hou ons op de hoogte.
    Groet je pa
  3. Mama:
    29 maart 2015
    Lieve Veronique super week weer gehad als ik je verhaal zo lees. Fijn dat je het zo naar je zin hebt op je stage. Super al die ervaringen die je opdoet. Nu ook topper in het Engels hey. Meissie komende week weer heel veel plezier xxx mama
  4. Tante monique:
    30 maart 2015
    Goed hoor Hoe je de dingen weer oplost die op je pad komen.
    En het kan ook niet anders dat de kinderen jou leuk vinden hoor.
    Geniet ervan
    En alvast een fijne vakantie
    Groetjes van alle sneppies
  5. Natascha:
    Fijne vakantie! En super Hoe jij alles maar even doet. Toppie. Groetjes van ons
  6. Opa en oma van Gastel:
    30 maart 2015
    Wat een week weer ,nou heb je ook de moeilijke situatie gehad en ook goed opgelost knap hoor Op naar vakantie geniet er van pas goed op mekaar we zijn trots op je vele groeten Opa en Oma van Gatel.
  7. Opa en oma van Gastel:
    2 april 2015