Genieten & meer !!!

22 maart 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo alle lieve mensen!

Daar ben ik weer met een verhaaltje, het is weer zondag! Ook deze week hebben we weer veel gedaan en daar ga ik jullie uitgebreid over vertellen.

Deze week was stage weer heel leuk, ik heb deze week heel veel lessen gegeven. Het waren vooral de rekenlessen. De kinderen beginnen al aardig gewend te raken aan mij. Als ze me in de morgen niet bij de rij zien, dan vragen ze gelijk waar ik ben. Dat is echt heel schattig. Verder heb ik een eigen les gegeven, deze les ging over hobby´s. Ze waren super enthousiast en ze gingen dan ook snel aan het werk. Ze moesten een woordweb maken met hobby´s, de leukste hobby uitkiezen, hier een tekening bij maken en 4 zinnen. Het is heel grappig om te zien hoe ze bepaalde woorden schrijven. Hierna heb ik ze een Nederlands liedje aangeleerd. Dit vonden ze heel leuk en mijn mentor en ik moesten erg lachen omdat de uitspraak heel anders was. Het liedje was:

Wakker worden, goedemorgen allemaal,
rek je uit en train je weer fit.
Wakker worden, goedemorgen allemaal,
niemand die nog op zijn luie billen zit!

Vooral het laatste stuk vonden ze leuk omdat ze er bewegingen bij mochten maken en dat was wijzen naar de billen. Dan weet je het wel, lachen geblazen!

Vrijdag hebben we aan ons onderzoek gewerkt want we liepen een beetje achter. Rond half vier zijn we richting Rianca gereden. Bij Rianca op het kantoor is er wél genoeg Wi-Fi en iemand die verstand heeft van reizen. Want ook wij gaan hier vakantie vieren haha. Onze reis is geboekt en gaan 6 april op pad. We gaan dan de Garden Route rijden, dat is richting Port Elizabeth. Een paar nachten overnachten en onwijs gave dingen doen staan in de planning maar dit vertel ik jullie later :). Na het regelen zijn we snel naar huis gereden en zijn we met een paar meiden lekker wezen eten bij een restaurant in Waterfront, lekker!

Zaterdag zijn we naar de Old Biscuit Mill geweest. Dat is een markt met allemaal kraampjes met eten en leuke dingen. Nou, we keken onze ogen uit! Er was zoveel eten, pfoeee. Uiteindelijk hebben we gekozen voor de poffertjes, toch wel lekker iets Nederlands. Ook hebben we hier een smoothie, met witte chocola gehad. Zo slecht maar zo lekker! Verder hebben we lekker rustig aan gedaan en heb ik binnen gelegen omdat ik een beetje verbrand was van vrijdag, beetje maar… :( In de zon zitten was voor mij dus geen optie. Later wilden we de zonsondergang gaan bekijken vanaf Signal Hill. Echter hebben we de zonsondergang niet gezien omdat het zo druk was op die berg. We hebben in de file gestaan en hebben slechts een paar zonnestralen gezien vanuit de auto. Dat moeten we nog maar eens gaan proberen maar dan door de weeks. Hierna hebben we lekker op het balkon gezeten en zijn we op tijd naar bed gegaan omdat we de volgende dag op tijd uit bed moesten om naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop te gaan.

We hebben een geweldige dag gehad vandaag. Het uitzicht was prachtig en we hebben heel wat dieren gespot. Eerst hebben we pinguïns gespot op Boulder’s Beach. Daar lopen de pinguïns op het strand, dus daar heb ik natuurlijk een pinguïnselfie gemaakt! Vervolgens zijn we, na een lunch, doorgereden naar Cape Point. Wat een super uitzicht en wat een natuur. Ook hier hebben we wat dieren gespot zoals: struisvogels en een soort van herten. Na een behoorlijke klim om bij de historische vuurtoren te komen, zijn we naar Kaap de Goede Hoop gereden. Daar hebben we natuurlijk een foto genomen bij dat ‘o zo beroemde bord’, want we moeten natuurlijk bewijs hebben. Na deze fotosessie zijn we richting huis gereden en daar kwamen we nog even een familie baboons (bavianen) tegen. Jeetje, die zijn best groot en komen best dicht bij de auto’s. Kim was lekker foto’s aan het maken met de ramen open. Wij, helden die we zijn, roepen ‘Doe dat raam dicht, doe dat raam dicht!!!’, want die knakkers kunnen gewoon je auto inspringen. Na onze aanvaring met de baboons zijn we via Chapman’s Peak terug gereden. De uitzichten waren ook hier weer prachtig. Het enige dat een beetje jammer was dat de natuur er niet heel mooi bij lag omdat deze natuur is verbrand bij de enorme brand van een paar weken geleden. Het schijnt echter wel heel goed voor de natuur te zijn als het af en toe eens lekker afbrandt, omdat dit er voor zorgt dat de natuur zich kan vernieuwen.

Dit was alweer mijn verhaaltje voor deze week.

Tot de volgende!

Veel liefs,

Veronique

1. Natascha:
    23 maart 2015
    Gaaf al die ervaringen. Zou zo in het vliegtuig springen om die kant op te komen. Wat geniet je naast het stage lopen. Ga zo door ! Kijk al weer uit naar volgende week om nog meer verhalen te lezen. Groetjes
  2. Miranda:
    23 maart 2015
    Zo geweldig weer je blog te lezen.lekker genieten daar met zijn alle .liefs van ons alle xx
  3. Oma:
    hallo baviaan vero
    zo zo het gaat je goed zo te lezen
    je bent echt op vakantie geniet er van
    je gaat ook reisen lees ik
    pas goed op je zelf en elkaar dan komt het vast wel goed je verhalen zijn leuk hou vol
    toy toy kus kus

oma opa doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
  4. Lisette:
    23 maart 2015
    Wooh weer een geweldig verhaal.
    Het stage lopen lijkt je prima te bevallen, is het niet? Grappig dat je een nederlands liedje aanleert, en wat voor een he ;-)
    Als ik het zo verder lees geniet je genoeg, dus ga zo door!!
    Ik ben ook nog wel benieuwd naar je reisplannen vanaf april..
    Nog 1 tip; Smeer jezelf goed in met zonnebrand ;-)

Die pinguïn selfie is echt cool! Nu lijkt het wel of je op de noordpool zit hihi...;-)

Liefs Lisette
  5. Loes:
    23 maart 2015
    hallo meisje weer genoeg gedaan van de week leuk hoor en hele leuke foto,s mogen er wel wat meer zijn wij zijn niet nieuwsgierig maar ze zijn zo leuk gr loes en piet
  6. Martijn:
    23 maart 2015
    Nou nou dat is was weer een mooie week om niet te vergeten, prachtig hoor.
    En volgende week lekker een weekje vakantie. Geniet er van en hou ons op de hoogte. Groet je pa
  7. Tante monique:
    Wat heerlijk allemaal
    Ik zou willen dat ik daar ook was
    En geniet lekker van je week vakantie al hoe wel ik denk dat je toch wel geniet ????
  8. Lidia:
    23 maart 2015
    Je kan altijd nog schrijfster worden zie die kids al staan met hun billen naar achteren en die lachende smoeltjes. Fijne vakantie
  9. Mama:
    Lieve Veronique
    Wat heb je weer een geweldige leuke week gehad. Zoveel meegemaakt en volop plezier gehad. Mooie foto's meissie. Super dat je het zo naar je zin hebt. Dikke kus mama
  10. Opa en oma van Gastel:
    24 maart 2015
    Wat een mooi verhaal ,en de foto's we zijn heel trots op jou we kijken al weer uit naar je volgend verhaal we krijgen er niet genoeg van Geniet volgende week van je vakantie pas goed op mekaar vele knuffels van Opa en Oma van Gatel.
  11. Marjan Meesters:
    27 maart 2015
    he veronique
    Ik vind t geweldig wat je daar doet en onderneemt. Heb t via je ma gevolgt maar dacht ga t nu eens zelf bekijken.
    Was ik maar in je koffer gekropen zo mooie ervaring heb je maar gedaan! !!
  12. Keurslager familie:
    27 maart 2015
    en die neger al gevonden?????????

groeten uit de slagerij