Your head in the clouds, the world at your feet !

4 mei 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Lieve iedereen !

Even een berichtje uit Kaapstad. Deze week bestond uit 3 dagen stage . Dit omdat het maandag freedomsday was en vrijdag was het workersday. Stage zelf was niet heel bijzonder. De kinderen moesten allemaal toetsen maken. Dat gaat dan bijna de hele dag door. Deze tijd is dan ook best wel pittig voor de leerkrachten omdat ze ook alles moeten nakijken en niet alleen van hunzelf maar ook nog van een andere klas. Een soort van dubbel check. Donderdag zijn we met nog twee collega’s wat gaan drinken bij een pizzatent. Dat was harstikke gezellig maar we moesten richting huis omdat de familie van Rianca was aangekomen. We zijn die avond met zijn alle gaan stappen en toen is er ook nog een collega gekomen. Deze avond had ik me voorgenomen om op tijd naar bed te gaan en niet te drinken…….. mislukt. Het was weer 4 uur en weer veel te veel shotjes gekregen. Misschien kwam het ook wel door de spanning.

Want op een vrijdag moesten we op tijd weg omdat ik met mijn goede ideeën uit een vliegtuig wilde springen haha. Nou ik kan je zeggen ik ben niet snel zenuwachtig en bang maar wat was ik zenuwachtig vrijdagochtend. Ik ben wel tienduizend keer naar de wc gegaan en toen moest ik nog bellen of het wel kon doorgaan. Ik het bedrijf gebeld en ze zouden me zo even terug bellen want ze moesten even buiten gaan kijken of het wel door kon gaan…. Okee. Uiteindelijk kon er gesprongen worden en gingen we op weg. Ik was wel erg blij dat Kim en Anouschka met mee gingen. Eenmaal aangekomen bij de hangaar heb ik eerst een sigaretje genomen en toen kon het inschrijven beginnen. Allemaal dingen die dubbel moeten worden beschreven en een getuigen, dit heb ik Kim in laten vullen. Ik heb later kennis gemaakt met de andere springers en die waren ook best wel zenuwachtig kan ik je vertellen. Ik heb nog een sigaretje gerookt, de ander stond alleen maar te springen en de laatste die zat alleen maar de praten en te praten haha. Toen was het tijd om dat tuigje aan te trekken, kennis te maken en hop hop dat vliegtuigje in. Dat vliegtuig was echt mini en ja wat kan ik er van zeggen… er was genoeg tape te zien. Niet bij nadenken dacht ik en lekker blijven kletsen met de jongens. We moesten 20 minuutjes vliegen en we zouden springen op een hoogte van ongeveer 3 keer de tafelberg. Ik moet jullie vertellen, dat uitzicht maakte het vliegtuigje helemaal goed. Wat was dat toch ontzettend mooi, een beeld om nooit te vergeten. Het was allemaal rustig tot iedereen zijn spullen gereed ging maken en mijn begeleider me vast ging maken. Toen was ik toch stiekem wel een beetje bang haha en wat doe ik wanneer ik bang ben, ik lach het weg. De eerste was ondertussen het vliegtuig al uitgesprongen en toen was het mijn beurt. Dat was ENG !!!!!!! Met je benen uit dat vliegtuigje te hangen en het lijkt dan net of je al gaat vallen maar er zit natuurlijk ook nog een man achter je. Op het moment dat je over de rand valt en je naar beneden gaat met een snelheid waar je u tegen zegt, dan is de angst weg en kan je alleen maar genieten. WAUWWW wat was dat gaaf, het geeft je zo een kick. Jammer dat het zo snel voorbij gaat. Na 30 seconde klapt de parachute open en dan vlieg je lekker in de lucht. Tijdens de vrije val heb ik alleen maar lopen lachen en gillen. Jullie zullen het niet geloven maar na 7 minuten sta je ook weer op de grond. Alles ging zo snel !!!! Eenmaal op de grond was het tijd om het filmpje en de foto’s te bekijken. Nouuuuu die foto’s zijn echt niet facebookwaardig, die zijn echt om te huilen maar daarom zijn ze ook zo grappig. Dan zie je pas wat een grote snelheid met je gezicht kan doen hahahaha echt hilarisch.  Na het afscheid met mijn begeleider zijn we richting Bloubergstrand gereden en hebben we daar geluncht.  Na onze lunch zijn we naar huis gegaan en ben ik weer met Rianca meegereden om naar haar familie te gaan. We hebben daar samen heerlijk gegeten, braaien. Het was heel gezellig en we hebben afscheid genomen van de familie omdat ze op vakantie gingen. Wij zijn vrijdag dan ook lekker op tijd ons bed ingedoken.

Zaterdag ben ik met Anouschka naar de film geweest omdat het weer niet echt op zijn best was, daarna nog even wat gewinkeld, wat gegeten en toen zijn we met zijn tweeën richting Longstreet vertrokken. Het was natuurlijk weer een gezellige avond. Zondag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we naar een winkelcentrum geweest. GROOT, groot niet normaal daar zou je nog verdwalen. Het was wel heel mooi en we hebben nog wat leuke dingen gekocht. Toen was het tijd om weer naar huis te gaan en vroeg onder de lakens te kruipen.

Nog 6 daagjes stage en dan is het alweer tijd om afscheid te nemen. De kinderen hebben het er al over en dan vragen ze steeds wanneer ik vertrek. Dan komt het vertrek toch wel erg dicht bij!

Kusjes uit Kaapstad

1. Tante monique:
    4 mei 2015
    Tja het is zeker snel gegaan maar je hebt ook alles ondernomen wat spannend is en dat is echt gaaf.
    Nog even genieten en dan weer richting Nederland.
    Liefs xx
  2. Martijn:
    4 mei 2015
    Nou dat was weer een spanende actie. Mooi hoor.
    Maar inderdaad het gaat snel voorbij, wij staan allemaal al te popelen om je verhalen live van je te horen. Nog effe lekker genieten. Groet je pa
  3. Amanda:
    4 mei 2015
    Wauw ik heb gewoon kippenvel van je bericht echt zo knap dat je dit gedaan heb en weer een ervaring rijker!! Nog even en dan zien wij je gelukkig ook weer en kunnen we genieten van je verhalen met een lekker drankje erbij xxx
  4. Loes:
    4 mei 2015
    Nou dat was weer eens iets om nooit te vergeten nou zag je ze niet vliegen maar nou was je het zelf knap hoor gooi alles nog maar even los deze laatste weken want het is zo voorbij gr loes en piet
  5. Mama:
    Lieve Veronique
    Weer een leuke maar vooral ook spannende week heb je weer beleefd. Super dat je zoveel onderneemt. Nog 2 weekjes lekker genieten van het mooie Zuid Afrika. Je 3 maanden zijn voorbijgevlogen. Nog heel veel plezier!!!! Geniet ervan !!!! liefs mama
  6. Opa en oma van Gastel:
    4 mei 2015
    Wat een mooi verhaal weer nou heb je alles gedaan denken wij Kijken al uit naar je thuis komst het blijf spannend . Geniet nog van je laatste weken en pas goed op mekaar Opa en Oma. Xxxxx
  7. Natascha:
    4 mei 2015
    Leuk Veronique wat je weer beleefd hebt. Echt iets voor jou om te doen ! Nog lekker genieten en verder feesten de laatste weekjes. Tot snel.
  8. Oma:
    5 mei 2015
    hallo Veronique

veel beleeft mooie dingen gezien
    dat kan niemand meer van je af pakken
    dit wilde je allemaal zo graag
    nog even en we wachten op je
    nou geniet nog even en pas goed op je zelf
    we zien je snel met nog grotere verhalen

veel liefs en toi toi

oma opa snepvangers doeiiiiiiiii
  9. Pauline:
    8 mei 2015
    Hee Verootje

Echt super vet!! Lijkt me ook best spannend haha. Wel echt weer een hele leuke ervaring opgedaan. Kun je ook weer van je lijstje afstrepen.

Nou het gaat inderdaad snel! Volgende week rond deze tijd zijn jullie je al helemaal klaar aan het maken voor het vertrek. Drie maanden vliegen om zie je maar weer..

Nog even lekker genieten daar! Tot snel!
    XX Pauline
  10. Marjan Meesters:
    11 mei 2015
    Veronique geniet nog van je dagen en t mooie land! !
    Ik heb t in pozes gevolgt maar je bent vele ervaringen rijker in je leven nu!!
    Ik vind t stoer watvje allemaal hebt gedaan daar ben je maar mee weg! !
    Tot gauw! ! En kus van tom!!!