Wat een stad !!!

22 februari 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo alle lieve mensen,

Het is weer tijd voor een berichtje uit Kaapstad. We hebben de afgelopen dagen ontzettend veel leuke dingen gedaan dus ook veel om te vertellen !

Woensdag hadden we een kennismaking op onze stageplaats, de Mountainroad Primary School. Het is een ontzettende grote maar mooie school en de mensen zijn er heel vriendelijk ! We hebben eerst een gesprek gehad met de directeur over de indeling van de klassen, over wie waar gaat stage lopen. Ik ga in grade 3 stage lopen, dat kan je vergelijken met groep 5 in Nederland. Ik was ontzettend blij met deze groep omdat deze kinderen iets ouder zijn. Verder hebben we het gehad over de dag wanneer we zouden starten. Wij dachten dat we donderdag al moesten komen maar ze vonden maandag ook helemaal prima. Harstikke fijn want dan hebben we nog even de tijd om te wennen en dingen te bezoeken. Na het gesprek gingen we langs de klassen. Ik ben heel blij met mijn mentor, het is een hele spontane jonge vrouw en die kinderen zijn echt heel schattig. Ze moesten me begroeten en dat deden ze met zijn alle tegelijk. Echt heel leuk om dat op deze manier te zien en te horen omdat we dit niet echt gewend zijn in Nederland.

We lopen maandag tot en met donderdag stage, vrijdag is onderzoeksdag of alleen in de ochtend J en dan is het weekend.

We hebben ook al wat uitstapjes gedaan, we zijn naar Waterfront geweest. Waterfront is een toeristische plek met een winkelcentrum à WINKELEN!!! Dat hebben we dan ook gedaan en de kleding hier is echt super goedkoop en leuk J. We hebben een aquarium bezocht dus onze eerste ontmoeting met een haai was achter glas haha. Hopelijk gaat het ook nog in het echt gebeuren vanuit zo een veilige kooi ! Ook zijn we al naar Table Mountain geweest, we zijn met de kabelbaan naar boven gegaan, echt super gaaf, hoog en wat een uitzicht ! Wij in onze korte broeken en onze topjes, heel slim maar niet heus want het is koud daarboven niet normaal. Een tip: als je ooit de Table Mountain opgaat wat adembenemend is, doe warme kleding aan ! We hadden het koud maar we hebben zeker de tijd genomen om alles te bekijken en wat fotootjes te schieten. Natuurlijk hebben we ook het strand al bezocht, lekker! Ik met mijn goede voornemens me goed ingesmeerd en lekker gaan liggen. Kom je terug en dan voel je toch wat plekjes en wat blijkt, kei verbrand. Maar don’t worry wat spul erop en de volgende dag gewoon weer lekker gaan liggen, heerlijk. Onze eerste keer stapppen in Kaapstad is ook een feit en het was top. We zijn met een groep van 15 man eerst wat gaan drinken bij de bar in het complex en daarna met zijn alle richting Longstreet. Dat is een straat vol met discotheken en bars. We zijn daar naar een discotheek gegaan en het was echt heel leuk en gezellig met lekkere drankjes J Ons bedje kwam rond half 5 in zicht dus dan weten jullie hoe laat het was!

Ik heb ondertussen ook een Afrikaanse mobiel en nummer zodat het bellen een stuk goedkoper wordt en ik deze kan meenemen als we ergens naar toe gaan. Toch wel een stukje veiliger want luxe telefoons zijn hier erg in trek! Ook heb ik al een lekkernij gevonden dat is gedroogde beef en noemen ze hier biltong. Het zijn kleine stukjes waarop je moet kauwen en dan dat smaakt heel lekker.

Vandaag hebben we met nog twee andere studenten het strand nog eens bezocht en morgen beginnen we met het echte werk, spannend !!!

Liefs,

Veronique

1. Manon:
    22 februari 2015
    Oooooh!! Vero klinkt zo super leuk allemaal!! Echt heel gaaf! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Leuk om te lezen!(:
    Heel veel succes en plezier morgen op stage!!
    Veel liefs xxx
  2. Chantal:
    Superrrr!!!!!!!
    Veel plezier morgen, zet em op!
    Xxx
  3. Tante monique:
    22 februari 2015
    Geweldig en voor morgen veel succes
    Ik word er helemaal blij van als ik jou verslag lees
  4. Mama:
    22 februari 2015
    Meissie wat een leuk verslag van de afgelopen paar dagen. Prachtige foto's. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Vanaf morgen voor je klas hèlemaal jouw ding grade 3. Heel veel succes morgen! Dikke X mama
  5. Mama:
    22 februari 2015
    Hey meissie wat een leuk verslag van de afgelopen paar dagen. Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Prachtige foto's bij je verslag. Vanaf morgen lekker voor je klas grade 3 hèlemaal jouw ding. Heel veel succes morgen dikke x mama
  6. Natascha:
    22 februari 2015
    Super om te lezen wat je al ondernomen hebt. Morgen veel succes en plezier gewenst op stage. You go girl !
  7. Lidia:
    22 februari 2015
    Oooo ben zo Jarloers als ik dit lees, echt een super avontuur.
  8. Linda:
    22 februari 2015
    Wooowww super vero!!! Succes morgen op je stage! Zet uhm op!!
  9. Loes:
    22 februari 2015
    Geweldig mooie foto's succes morgen
  10. Lisette:
    23 februari 2015
    Vero, klinkt goed daar! Leuk verhaal om te lezen ;-). Succes morgen op je 1ste stagedag!!
  11. Pauline:
    23 februari 2015
    Hee Vero, leuk allemaal!! Mooie foto's ook, het ziet er prachtig uit daar. Heel veel succes op stage vandaag! Ben benieuwd hoe dat was. X Pauline
  12. Opa en oma van Gastel:
    23 februari 2015
    Heel veel succes met je eerste stagedag , wij vonden je verslag heel mooi. Groetjes oma en opa
  13. Oma:
    he Veronique
    mooi gelezen je verslagen en je foto s
    zo volhouden en genieten
    veel sucses met je nieuwe school en kindertjes

oma opa kus kus
  14. Martijn:
    23 februari 2015
    Nou dat klinkt weer goed meisje,het is weer een pracht verhaal.
    Ik geniet er hier helemaal van,prachtig om dat te kunnen lezen als een trotse vader. Groet je pa
  15. Oma:
    26 februari 2015
    hallo Veronique

leuk je klasje kinderen op de foto.s
    je zal welopvallen zo blanke juffrouw ha ha
    nog even dan heb je ook zo.n kleur
    hier alles goed wij vinden het leuk dat je het naar je zin heb
    pas goed op je zelf daar geniet je zelf het meeste van
    en wij genieten mee

kus kus opa oma veel liefs doeiiiiiiiiiiiiiiiiii