Eerste dag in Kaapstad !!!

17 februari 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste verslag vanuit Kaapstad waar we lekker op een terrasje zitten.

Deze week begon onze reis richting Kaapstad. We zijn vertrokken rond 05.00 en kwamen rond 07.00 aan op Schiphol. Gelijk onze koffers afgegeven zodat we die niet meer hoefde mee te sleuren want heel licht waren ze niet !!!! Hierna hebben we lekker een bakje koffie met de ouders gedronken, wat fotootjes geklikt en toen was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen. Er zijn wat traantjes gevloeid, er is gelachen en gezwaaid natuurlijk. Het ging allemaal vrij snel en voor we het wisten zaten we in een jumbo vliegtuig van KLM. Wij hadden nog nooit zo een groot vliegtuig gezien! De reis ging super goed en voor ons gevoel waren we er heel snel. In Zuid Afrika aangekomen voelde we direct de warmte en zochten we onze chauffeur. Een praatje gemaakt en ik in mijn beste Engels gevraagd hoe het zat met roken. Die chauffeur lachen, je kan hier van alles roken zei hij. Ik mocht bij hem in de auto roken en je mag toch op veel plaatsen roken wat ik totaal niet verwachten. Ik helemaal blij natuurlijk en die meiden lachen want ik stond al aan de verkeerde kant van de auto.

De eerste indruk van Kaapstad in het donker, echt heel groot. Overal waren er lichten van huizen, wegen en auto´s. Dat was heel indrukwekkend om te zien en vooral heel leuk. We zijn ook nog langs een Township gereden en dan wordt je wel even op de feiten gedrukt. Die huisjes lijken echt helemaal nergens op en bestaan uit platen en hout. Dan hebben wij het toch wel heel goed hier!

Aangekomen bij het appartement moesten we eerst naar aparte kamers om te overnachten omdat er nog geen plek was voor 3 personen in één appartement. Helemaal goed, dus wij hebben lekker kunnen slapen. We zouden vandaag een appartement krijgen voor drie personen dus ik weer met mijn koffer gaan zeulen en ja hoor super hard tegen een stalen ding aangelopen, dus mijn enkel is een beetje aan de dikke kant. Het is ondertussen 33 graden en het is dan ook behoorlijk warm. Dus wat gaan we doen, een supermarkt opzoeken. Heel slim van ons haha. We hebben uiteindelijk een markt gevonden en lekker gegeten bij een restaurantje. Snel weer terug met onze boodschapjes en kijken of het al geregeld is met onze kamers. Wat denken jullie, het is vol en we moeten dus afwachten tot er plek is voor drie personen. Wij laten het hier natuurlijk niet bij zitten omdat we toch wel wat centjes hebben neergelegd voor dit appartementencomplex. Hopen dat het snel geregeld is zodat we lekker onze koffers kunnen uitpakken en kunnen genieten van het mooie weer en dit mooie land.

Morgen gaan we naar onze stageschool voor een introductie, dat wordt spannend !!!!

Dikke kus

Veronique

1. Diana:
    17 februari 2015
    Super leuk verslag Veronique en vooral nu lekker genieten van het mooie weer . Vele groetjes Diana x
  2. Amanda:
    17 februari 2015
    Ow dat is een leuk verslag om te lezen klinkt allemaal super goed geniet er van en ik zie vanzelf weer zo een verslag voorbij komen xxx
  3. Mama:
    17 februari 2015
    Super leuk je eerste verslag meissie. Hoop dat jullie appartement snel geregeld is en jullie vanavond toch nog lekker kunnen uitpakken. Liefs mama xxx
  4. Martijn:
    17 februari 2015
    Hallo avonturier, een prachtig verslag,heb het al drie keer gelezen.
    Ben niet ongeduldig hoor, maar ik kijk uit naar de foto's.
    Helemaal trots. Groeten je pa
  5. Oma:
    he Veronique

je reisverslag gelezen goed hoor
    als jetijd heb volhouden natuurlijk
    ik hoop snel dat je samen een kamer krijgt
    en wel samen blijven volhouden je heb betaald
    dus het komt goed
    morgen school bezoeken spannend
    we horen het vast wel

kus kus oma opa
  6. Marit:
    17 februari 2015
    Wat schrijf je leuk! Leest lekker. Leuk om te lezen hoe het daar gaat. Hopelijk hebben jullie snel een appartementje voor jullie 3. Ben benieuwd naar het volgende verslag!
    Liefs Marit
  7. Loes:
    17 februari 2015
    Fijn dat het goed gegaan is jammer van de kamer maar dat komt ook wel goed gr xxx
  8. Manon:
    17 februari 2015
    Leuk leuk leuk!!(: hopelijk is het geregeld! Veel succes morgen, dat komt vast helemaal goed! De groetjes daaar!! XXX
  9. Tante monique:
    18 februari 2015
    Geweldig om zo een verslag te lezen veronique
    Dat gaat helemaal goed komen daar .
    Ik wacht op het volgende verslag met alle spannende dingen die jullie mee maken.

Groetjes
  10. Lidia:
    18 februari 2015
    He leuk verslag......zag je helemaal staan aan de verkeerde kant van de auto. Tot de volgende keer
  11. Natascha:
    18 februari 2015
    Tof om zo met je mee te reizen. Op naar het volgende verslag! Groetjes van ons 4en
  12. Pauline:
    18 februari 2015
    Hee Verootje, klinkt leuk allemaal!!
    Behalve je enkel dan ;-)
    Heel veel plezier en succes op stage vandaag.
    xx